A tanórán kívüli irodalmi nevelés
Tanórán kívüli nevelés általában
– a tanórán kívüli nevelés sokkal kevesebb figyelmet kap.
– 2001-óta a közoktatási intézmények munkájában nagyobb súllyal jelenik meg a tanórán kívüli tevékenység. (szabadidő-szervező pedagógus).
– A közművelődési intézmények szerepe az iskolán kívüli nevelésben
A tanórán kívüli nevelés megvalósulásának szervezeti formái
– Szakköröket (ismeretszerzés)
– Önképzőkörök (alkotómunka)
– Klubok (közösségteremtő, -fenntartó)
– korrekció és kompenzáció feladatát ellátó csoportosulások (korrepetálás)
– iskolai tanfolyamok
Az irodalmi nevelés lehetőségei a tanórán kívül
– Szakkör (többlet-ismeretszerző, bábjátszókör, színjátszókör),
– irodalmi színpad, irodalmi kávéház, klub (film, tv, olvasókörszerű stb.);
– önképzőkör,
– irodalmi kirándulások (országjáró, helytörténeti, irodalmi múzeum: látogatás és múzeumi tanórák),
– tanulmányi versenyek és vetélkedők (vers- és prózamondó, mesemondó, novella-pályázat stb.);
– Működhet az előbbi formák valamelyikében, de lehet önálló terület az iskolarádió, iskolaújság, internetes oldal szerkesztőbizottsága
|