- A tanóra száma
- A tanóra témája
- (Esetleg kiegészítő anyag, ajánlott olvasmány) |
F.: Az órán megtanítandó fogalmak, ismeretek (irodalomelmélet - műnem, műfaj, szerkezet, kettősképek stb.; verstan - ritmus, rím, strófaszerkezet stb.; a műben előforduló szavak, jelenségek)
K.: összefüggései más ismeretekkel, tantárgyakkal, tudományterülettel, művészeti ággal |
M.: Munkaforma: osztály (frontális, egyéni, csoport)
a feldolgozásban alkalmazott módszerek: olvasási módok, a megbeszélés módszerei, az írásbeli rögzítés módszerei és feladatai - (megnevezése után tankönyvi oldalszámokkal, feladatszámmal is jelölhetők!) - a tanári és tanulói tevékenység megnevezése
Sz.: a használható szemléltető eszközök: képi, rajz, film, videó, magnó, táblázat, fólia, térkép, könyv, kézirat, szemelvény stb. |
A feldolgozott tananyag, mű természetéből és a feladatokból következő készségfejlesztési (tehát a beszédet /B/, írást /Í/, olvasást /O/ célzottan fejlesztő) feladatok:
pl.: a novella és a hosszabb prózai szövegek a különböző olvasási módokra, a vers a kifejező hangos (memoritert előkészítő) olvasásra, a legtöbb műforma sokféle szóbeli megnyilatkozásra és írásbeliségre ad alkalmat. |
A tanórai feladatokból, az alkalmazott módszerekből következő szóbeli (Szb.) és írásbeli (Íb) feladatok, memoriterek (Me) megjelölése. Szorgalmi feladat, ajánlás, gyűjtés, könyvtári munka is lehet. |