Tankönyv-elemzési szempontok
Adatok: (elnevezés, /évfolyam, iskolatípus/ szerző/k/, kiadó, évszám
Tananyaga:
Fejezetei - Mit tartalmaznak? Milyen felépítésű (történeti, tematikus, műnem/műfaj szerinti, egyéb)?
A fontosabb alkotók és művek
A főbb elméleti ismeretek, fogalmak
Feladatai:
Mennyiség; Mit tanít meg, mit gyakoroltat?
Hogyan szolgálják az olvasás, a beszéd, az írás készségének fejlesztését? (Nem minősítések kellenek, hanem konkrét példák a feladatban rejlő fejlesztési lehetőségekre.)
Hogyan szolgálják a tanórai munka szervezését? (Konkrét példákkal!)
Hogyan szolgálják az otthoni, önálló tanulói munkát? (Konkrét példákkal!)
Alkalmas-e önálló, egyéni tanulásra? Miért? Miért nem?
Egyéb szempontok:
Az elméleti ismeretei a NAT követelményrendszerében
A készségek, képességek (kompetenciák) A NAT követelményrendszerében
A szövegek korszerűsége, az újabb irodalom megléte vagy hiánya
A tankönyv külleme, az illusztrációk és felhasználhatóságuk a tanulási folyamatban
A tankönyv nyelvezete, a megértés nehézségei
Tapasztalatok a felhasználásban (korábbi, tanulói; hospitálási tapasztalat vagy az óraterv készítéskor felmerültek.) |