A A kommunikációs készségek fejlesztésének közös feladatai (I.) az anyanyelv és irodalomórákon. Az irodalmi kommunikáció. A szóbeli kifejezőkészség fejlesztésének lehetőségei, módszerei.
KOMMUNIKÁCIÓ
|
köznapi (társas, média, hivatalos)
művészi (irodalmi) |
tanító jellegű |
NYIK
nyelvtan tanítás
irodalomtanítás
drámapedagógia
alkotócsoportok stb. |
SZÓBELI |
ÍRÁSBELI –
(művészi kommunikáció) |
beszédértés – beszédmű
dialógus |
olvasás – írásmű
dialógus |
|
|
|
tantárgyi integráció
koncentráció
nyelvi feltárás
üzenet felfogás
komplex módon
köznapi
művészi
társadalmi együttesében
Speciális ismeretszerzés
tevékenység
szervezést igényel
működtetni kell
fejlesztése iskolai feladat
Módszerei, területei:
szókincs, jelentés, nyelvi forma, stílus, irodalmi műelemzés, műfajok – modell; élmény, reflexió, önkifejezés, önálló alkotás – hatása a tanulásban és a mindennapokban
(GY: Feladatlapok, szóbeli gyakorlatok - közös, szemináriumi munka! A feladatlapok készítésének módszerei.)
|