3. Elemzõ vizsgálat, a mû értékeinek feltárása |
Tényanyag-gyûjtés
Belsõ koncentráció
megfigyeltetés
kiemelés
(írás, olvasás, beszéd)
Tényanyag-gyûjtés
Ellenõrzõ
rögzítés
(fogalmak, tények adatok - jegyzet, vázlat)
|
megbeszélés, vita
véleménycsere – Tanári kérdezés, irányítás
magyarázat
felolvasások
Önálló tanulói munka
Frontális
osztálymunka
csoportmunka
|
a mû szövege
kiegészítõ szemelvény
szemléltetõ kép
hanganyag
videó
film |
4. Részösszefoglalás
(Az eddigi eredmények számbavétele)
|
Részössze-
foglalás
(ellenõrzõ
rögzítés) |
Frontális
munka
Egyéni tanulói munka |
táblai vázlat
füzet
munkafüzet |
5. összehasonlító bemutatás (esetleg kiegészítõ anyag a szöveggyûjteménybõl)
|
Tényanyag-gyûjtés
Rendszerezõ rögzítés
Megerõsítõ rögzítés |
önálló szövegértés
Képelemzés
közös megbeszélés |
,videofilm-részletek
Táblázat (táblán) |
6. Gyakorlás, elmélyítés |
Alkalmazó rögzítés
újabb mûveletek, feladatok |
Frontális
osztálymunka
egyéni páros,
és padsor munka
csoportmunka |
Videofilm
képek
Fólia
Dia
Tankönyv |
7. Összefoglalás |
végsõ rögzítés, rendszerezés |
tanári kérdések
Tanári vagy tanulói
felolvasás
Frontális
osztálymunka |
Táblai vázlat
transzparens
táblázat
Szemelvény-részletek |
IV.Értékelés
Az osztály munkájának értékelése;
– A tanulók egyéni értékelése |
Értékelés |
Tanári közlés |
|
V.Házi feladat kijelölése
Tanulni:
Írásbeli feladat: |
Feladat-kijelölés |
Tanári közlés
|
Tankönyv, munkafüzet, füzet
gyûjtõmunka
(könyvtár |
VI. Az óra befejezése |
|
|
|
|