A tanítási óra felépítése, az óravázlat és készítése
Tanítási tervezet irodalomból
(Elvi minta)
I. |
Alapadatok: |
|
|
Az óra idõpontja: |
2002. szeptember 30. 4. óra |
|
Az iskola megnevezése: |
Általános Iskola |
|
Az iskola címe: |
1051 Budapest, Iskola utca 3. |
|
Osztály: |
6.c |
|
Tanít: |
Kiss Ibolya |
|
A témakör megnevezése: |
|
|
A tanítási egység címe: |
|
II. |
Az óra típusa: |
Új anyagot feldolgozó, összefoglaló, gyakorló óra |
III. |
Tantervi követelmények: |
|
|
1.A tanítási óra oktatási célja: |
|
|
2. A tanítási óra nevelési célja: |
|
|
3. A tanítási óra képzési célja: |
|
|
4. Oktatási követelmények: |
|
|
a) Fogalmak: |
|
|
Új fogalmak: |
|
|
Megerõsítendõ fogalmak: |
|
|
b) Tevékenységek: |
|
|
c) készségek fejlesztése |
|
IV. |
Tantárgyi koncentráció: |
|
|
|
Belsõ koncentráció: (tananyagon, tantárgyon belül)
Külsõ koncentráció: (más tantárgy, tudomány, mûvészet ismereteiben) |
V. |
Szemléltetõ eszközök: |
|
VI. |
Tankönyv, ismeretforrások |
|
|
|
|
|
Az óra részletes terve
Az óra menete, mozzanatai |
Didaktikai
feladat |
Módszer |
Eszköz |
I.Az óra szervezése
Jelentések, adminisztráció |
|
|
|
II.Ellenõrzés
|
Felelevenítés
Egyéni
ellenõrzés |
Frontális
osztálymunka
Önálló tanulói munka |
füzet
munkafüzet
tankönyv |
III. Az új anyag feldolgozása |
|
|
|
1.Elõkészítés
2. Bemutatás, olvasás |
Elbeszélés,
kiselõadás
A mû megismerése |
Frontális
osztálymunka
Frontális
osztálymunka
Tanári felolvasás |
szemléltetés, Feladatlap
fólián |
Megfigyelési szempont |
Tényanyag-gyûjtés
|
Egyéni munka
Frontális
osztálymunka |
tankönyvi szöveg
a mû
|
3. Elemzõ vizsgálat, a mû értékeinek feltárása |
Tényanyag-gyûjtés
Belsõ koncentráció
megfigyeltetés
kiemelés
(írás, olvasás, beszéd)
Tényanyag-gyûjtés
| | |