Az irodalomtanítás módszertana vizsgatémái – 5. félév vége
(Kifejtendők a saját óratervek gyakorlati anyagával kapcsolatban)
- A műelemzés az irodalomtanítás központi kérdése (Általában megvilágítani az ismeretek, nevelés, készségfejlesztés összefüggéseiben)
- Tanterv, tankönyvek, tanmenet, tematikus terv, óraterv. A tervezés módszerei (Áttekintése a saját óraterv tantervi, tankönyvi stb. háttéranyagával)
- A tudás fogalma és szerkezete (Kifejtése az ábra alapján a saját óraterv konkrétumaival.)
- Ismeretek az irodalomórán (Részletes ismertető, valamint konkrét elemei a saját óratervben)
- Az irodalmi művek befogadásának folyamata. Az esztétikai befogadás modellje és a tanóra. (Részletes ismertető a saját terv elemeivel)
- Az előkészítés (A saját terv konkrétumai és lehetőségei, variációi)
- Az elemző vizsgálat módszerei (A saját terv konkrétumainak felhasználásával)
- A rögzítés módszerei, a részösszefoglalás (A saját terv konkrétumainak felhasználásával)
- Az összefoglalás, rendszerezés módszerei (A saját terv konkrétumainak felhasználásával)
- Az irodalomóra vezetése. A tanári kérdezés technikája és kultúrája (Helye, szerepe a tanórán – saját óratervben)
- Bemutatás az irodalomórán (Helye, szerepe, gyakorlata, alkalmazása)
- Szemléltetés az irodalomórán (Helye, szerepe, formái – megvalósítása és lehetőségei a saját óratervben)
- A táblai vázlatok szerepe az irodalom tanításában. Típusai, technikai megoldásai. (Részletes ismertető – felhasználása ill. lehetőségei a saját óratervben)
- A készségek fejlesztése. (Általánosságban bemutatni – cél és eszköz jellege, kapcsolata a tanórán folyó műelemzéssel)
- Beszéd és beszédfejlesztés az irodalomórán. (A tanári és tanulói tevékenység megvalósulása a saját óratervben)
- Írás és írásfejlesztés az irodalomórán. (A tanári és tanulói tevékenység megvalósulása a saját óratervben)
- Olvasás és olvasásfejlesztés az irodalomórán. (A tanári és tanulói tevékenység megvalósulása a saját óratervben.)
|